Konstrukce | Mauro Capodaglio |
Rozpětí | 750 mm |
Motor | Speed 400 |
Ovládané funkce | Kř., V, M |
Jednoduchá polomaketa britského stíhacího letounu z druhé světové války Spitfire Mk XVI byla uveřejněna v italském časopise Modellismo.Navrhl a postavil ji známý italský modelářský konstruktér Marco Capodaglio. Model má zjednodušené průřezy trupu, i přes tuto úpravu si však zachovává nádherné tvary své předlohy.Konstrukce modelu je převážně balzová. Některé materiály,zejména topol, jsou unás méně obvyklé. Model doporučujeme zkušenému modeláři, nebo musí zvládnout nejen vlastní stavbu,nýbrž i pilotáž.
Bočnice trupu vyřežeme a vybrousíme z balzy 2,5. Spodní zadní hranu vyztužíme trojúhelníkovými lištami z balzy 10x10. Vyřežeme přepážky z balzy a překližky. V místě dosedací plochy křídla vlepíme výztuhu z lehké topolové překližky 3 a mezi ni topolový blok pro zašroubování šroubů držících odtokovou část centroplánu. Horní část trupu potáhneme balzou 1,5. K bočnicím za přepážkou A přilepíme zesílení z balzy 3. Prostor pod kabinou vybrousíme z bloku měkké balzy. Ze stejného materiálu je i vršek a spodek přední části, navazující na vrtulový kužel. Ocasní plochy zhotovíme z balzy. Přechod mezi nimi vybrousíme z měkké balzy. Přechod mezi křídlem a trupem vybrousíme rovněž z balzy. Žebra křídla vyřežeme z balzy 1,5. Pásnice nosníku prototypu modelu jsou zlípy 3x5; pro nás bude dosažitelnější smrk. Pomocný nosník uřízneme z balzy 3. Z té je i náběžná lišta. Tuhý potah křídla, stojinu nosníku a páskování žeber zhotovíme z balzy 1,5. Poloviny křídla spojíme spojkou R z překližky 2. Křidélka, vybroušená z balzy 8, naháníme torzně ocelovým drátem o průměru 2. Servo přišroubujeme k topolovým lištám. Vepředu zalepíme do topolového zesílení bukový kolík o průměru 5. Odtokovou část křídla olaminujeme tenkou skelnou tkaninou. Chladiče vybrousíme z hranolů lehké balzy. Model je určen pro pohon motorem Speed 400. Podle původního, velmi strohého návodu však může být poháněn i spalovacím motorem ozdvihovémobjemu 1,5 až 2 cm3. Řízena jsou křidélka a výškové kormidlo. U křidélek použijeme diferenciaci. Křídlo bude vhodné během stavby zkroutit do negativů asi 3°. Kostru modelu vybrousíme,nalakujeme čirým zaponovým nitrolakem a potáhneme tenkým vláknitým papírem. K povrchové úpravě budou vhodné barvy Humbrol nebo Agama. Kabinu vylisujeme z čiréhoplastu. Polohu těžiště podle výkresu nastavíme po instalaci palubního systému RC soupravy posouváním akumulátorů.