Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Rekreační elektrolet, rozpětí 1314 mm, konstrukce Antonín Souček
Rozpětí | 1314 mm |
Délka | 940 mm |
Hmotnost | 620–680 g |
Motor | RAY CD2830/12 |
Ovládané funkce | S, V, Kř, M |
Konstrukce: | Antonín Souček |
Fanouš je jednoduchý, materiálově nenáročný RC model určený k rekreačnímu polétání. Prototyp poháněl elektromotor RAY CD 2830/12, ovládány jsou směrovka, výškovka, křidélka a otáčky motoru. Konstrukce modelu je jednoduchá, model má dobré letové vlastnosti, let má klidný, bez záludností, přesto není vhodný pro úplné začátečníky bez předchozí stavební a pilotní praxe. Na stavbu použijeme co nejlehčí balzu převážně střední tvrdosti, tvrdší použijeme jen na náběžnou lištu křídla a na potah spodní části trupu před křídlem. Během celé stavby dbáme na kvalitní lepení všech dílů.
Před zahájením stavby doplníme do výkresu rozmístění RC soupravy, uchycení serv, úpravy při použití jiného motoru a případné další změny. K lepení použijeme například Kanagom, na větší plochy Herkules, na pevnostní spoje epoxid.
Křídlo sestává ze samostatně stavěných polovin, pro něž si nejprve připravíme všechna žebra. Pak na výkres položený na rovné pracovní desce a chráněný čirou plastovou fólií přišpendlíme kvalitní smrkovou nebo borovou lištu 3 x 5 tvořící spodní pásnici nosníku a přilepíme k ní všechna žebra. Do zářezů v nich vlepíme horní pásnici nosníku ze smrku či borovice 3 x 5 a k jejich přední části pomocnou náběžnou lištu z balzy 2 x 6. Odtokovou lištu zhotovíme ze dvou pásů z dobře vybroušené balzy 2. Náběžnou část křídla polepíme již do hladka vybroušenou balzou 2 a opáskujeme všechna žebra. Nalepíme náběžnou lištu z tvrdé balzy 4 x 8, ke koncovým žebrům přilepíme zakončení z velmi lehké balzy. Křidélko z plné balzy 6 vybrousíme tak, aby plynule navazovalo na již hotovou polovinu křídla. Stejným způsobem sestavíme i druhou polovinu.
Trup obdélníkového průřezu má bočnice T1 z balzy 2, z vnitřní strany je zpevníme balzovými lištami 4 x 4, 2 x 10 a 2 x 8. Jednu z bočnic položíme na pracovní desku a nalepíme přepážky T2 až T5, dbáme na jejich kolmost vůči bočnicím. Po zaschnutí nalepíme i druhou bočnici. Vlepíme přepážku T6 a pásky z balzy 2 x 8. Od přepážky T5 až po VOP uzavřeme trup balzou 2. Nalepíme již hotové ocasní plochy a doplníme klín před SOP. Nainstalujeme táhla ke kormidlům – nejlépe lanovody – raději o něco delší. Jejich délku upravíme až podle konečné polohy serv. Zbývající část trupu uzavřeme balzou 2.
Překryt kabiny je připevněn vzadu na dvou kolících a vpředu přišroubován plastovým šroubem M3. Jeho základ tvoří deska z balzy 2 zespodu zpevněná pásky z balzy 2 x 6. Zasklení T12 je z Durofolu. Model oživí hlava pilota.
Ocasní plochy s profilem rovné desky jsou konstrukční, sestavené z velmi lehké balzy 4. Obě kormidla vybrousíme do klínu z velmi lehké balzy. Po konečné povrchové úpravě kormidla připevníme otočnými závěsy, dbáme, aby se otáčela naprosto lehce.
Povrchová úprava modelu může být různorodá, každý má svůj oblíbený materiál a vyzkoušený pracovní postup. Použít lze potahový papír, Vlies nebo nažehlovací fólii. Barevnou kombinaci volíme podle vlastního vkusu, vhodné jsou kontrastní barvy.
RC souprava musí umožňovat ovládání čtyř funkcí. Serva umístíme co nejvíc dopředu a vedle sebe. K ovládání motoru použijeme odpovídající regulátor. RC soupravu instalujeme podle obvyklých zásad a podle doporučení výrobce. Náhony řízení musejí mít lehký chod bez zbytečných vůlí. Anténu přijímače vyvedeme co nejkratší cestou ven z trupu a zajistíme, aby nemohlo dojít k jejímu kontaktu s vrtulí. Baterii ve správné poloze zajistíme hranoly z pěnového polystyrenu.
K zalétání zvolíme klidný podvečer. Při bezchybné stavbě je zcela bez problémů. Model nezaklouzáváme, hned napoprvé model vypustíme s motorem pracujícím na plný výkon. Výchylky kormidel pro začátek nastavíme raději menší, průběžně dolaďujeme délky táhel tak, aby trimovací páky na vysílači byly stále uprostřed, a postupně zvětšujeme výchylky kormidel tak, až obratnost modelu splňuje naše představy. Model létá svižně, jeho řiditelnost i stabilita jsou výborné.