Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Malý RC větroň kategorie RCH. Konstruktérem modelu je Arnošt Ungermann.
Rozpětí | 1495 mm |
Plocha křídla | 24,86 dm2 |
Hmotnost | od 325 g |
Konstrukce | Arnošt Ungermann |
Když jsem u nás v loňském roce navštěvoval všechny možné soutěže větroňů, abych zjistil, zda se již na některých vyskytují dvoumetrovky mezinárodní kategorie F3RES, byl jsem také na několika soutěžích RC házedel F3K a přidružené národní kategorie RCH, v níž létaly modely F3K s přišroubovaným vlečným háčkem a startující gumicukem. Také jsem viděl několik soutěží čistě kategorie RCH. Po zhlédnutí těchto soutěží a diskusí s piloty jsem zjistil, že se v současné době nedá sehnat nějaký plánek modelu vhodného pro létání v této kategorii. Modely, které jsem viděl, byly buď ze stavebnic klasických 59“, nebo si je soutěžící konstruovali a stavěli sami. Když jsem přijel domů, prozkoumal jsem internet a zjistil to, co mně říkali modeláři, prostě nikde nic. Snad jen to, že existuje alespoň trochu vhodný model Rival 2 od pana Lišháka ze Slovenska uveřejněný před mnoha léty ještě v Modeláři. Tento model však dnešním pravidlům nevyhovuje jak svými rozměry a konstrukcí, tak i vybavením. Vše totiž odpovídá době vzniku před mnoha léty. Přesto si řada modelářů plánek tohoto modelu upravuje a staví podle něj modely pro současnou kategorii RCH. Protože má tato kategorie velmi málo omezení, je možné létat s jakýkoliv modelem s maximálním rozpětím 1 500 mm, s maximální hmotností 500 g a jehož hlavice má minimální poloměr zaoblení 5 mm.
Proto jsem se rozhodl také si model pro létání v této kategorii navrhnout a postavit. Už proto, že se vejde všude a jistě s ním lze létat i rekreačně. Jak už je u mě zvykem, uvažoval jsem, že model bude celý dřevěný, tedy z balzy, smrkových lišt a topolové překližky, samozřejmě s trochou duralu, letecké překližky a ocele. Bižuterie bude plastová. Jak jsem zjistil na soutěžích, letová hmotnost by neměla být vyšší než 300 g, ale s možností ji zvětšit v případě změny počasí, tedy při náhlém zvýšení rychlost větru. Přitom by měly letové vlastnosti zůstat stejné. Rozhodl jsem se pro model řízený klasicky pouze směrovkou a výškovkou.