Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Neobvyklý historický soutěžní motorový model Hammerhead. Konstruktérem tohoto modelu je Stanley D. Hill, plán zpracoval Ing. Miloš Mikulka. Rozpětí 2159 mm, délka 1442 mm, hmotnost 1300 g. K pohonu slouží motor K+B Torpedo 45.
Rozpětí | 2159 mm |
Délka | 1442 mm |
Hmotnost | 1300 g |
Plocha křídla | 51,4 dm2 |
Plošné zatížení | 25,2 g/dm2 |
Konstrukce | Stanley D. Hill |
Konstruktérem dnes již historického soutěžního motorového modelu Hammerhead je americký modelář Stanley D. Hill. Výkres modelu byl spolu s popisem publikován v časopisu Flying Models v září roku 1956. Hammerhead (česky třeba Kladivoun)je konstrukčně velmi zajímavý model, u kterého si konstruktér chtěl především ověřit chování modelu v rychlém motorovém letu při použití dvou motorů v tandemovém uspořádání. Zejména ho zajímala eliminace krouticího momentu vrtule. Jeho závěry z provozu modelu jsou krátce popsány na serveru Outerzone, kde je k dispozici i volně stažitelný původní stavební plán. Z konstruktérova popisu modelu vyplývá, že zkoušel model s křídly o různém rozpětí, v provedení s tandemovou pohonnou jednotkou, i v provedení pouze s jedním motorem. Výkony modelu v celém rozsahu splnily jeho očekávání.
Zajímavého modelu si povšiml můj modelářský kolega Sláva Štorek a požádal mne, abych pro něj připravil podklady k řezání stavebních dílů laserem. Protože je Hammerhead relativně jednoduchý model, tak s přípravou podkladů nebyl žádný problém a za krátký čas mohl jít model do vzduchu. Letové vlastnosti modelu, které plně korespondují s tím, co si čtenář může přečíst v popisu modelu na internetových stránkách Outerzone, mohli mnozí modeláři posoudit na různých soutěžích historických modelů SAM v roce 2021, kterých se Sláva s Hammerheadem zúčastnil. Tento model je na všech připojených snímcích. O svém modelu mně Sláva napsal:
„Motor v modelu je K+B Torpedo 45 žhavík, má přibližně objem 7,5 cm3. S vrtulí 11/6 točí 12 500 ot./min. Zásadně motory, respektive nádrže s palivem, tlakuji a palivo mírně nitruji, cca 10 %. Model létá v kategorii NMR, kde se vypočítává hmotnost modelu podle objemu motoru. Je to 173 g krát objem. Tudíž model Hammerhead má idelální hmotnost 1 297 g.
Startuje z jednoduché rampy, protože se modely v kategorii NMR nesmějí vypouštět z ruky. Motor pracuje 18 sekund a za tu dobu je model ve výšce přibližně 280 metrů.
S modelem jsem odlétal sezonu NMR 2021 a nenašel přemožitele. Vyhrál jsem mistrovství republiky i pohárovou soutěž. Pohárovka je seriálem soutěží, v nichž lze získat maximálně 45 bodů za rok. S Hammerheadem jsem je získal.
Přes svůj podivný vzhled se model velice dobře řídí v motorovém letu, jen při kluzu má tendence padat do zatáčky, ale to je logické kvůli umístění motoru – je docela vysoko nad těžištěm.“
Pokud má někdo zájem si postavit tento originální, dobře létající model, může si laserem řezané stavební díly objednat, pokud napíšete na e-mailovou adresu domaje304@seznam.cz