Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC polomaketa stíhacího letounu, rozpětí 1550 mm, konstrukce P. Bosák
Konstrukce | Pavel Bosák |
Rozpětí | 1550 mm |
Délka | 1440 mm |
Motor | 10 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, Kř., M |
Poprvé jsem u tohoto modelu použil křídlo z pěnového polystyrénu. Jeho zhotovení je jednoduché a rychlé. Pokud si někdo chce postavit křídlo klasicky, věřím, že mu to nebude dělat potíže, neboť do Jaguara by se neměl pouštět začátečník. Létání s modelem nečiní žádné potíže. Jaguar je stabilní, a dá se říci, hodný éroplán. Při prvních startech seřídíme táhla kormidel tak, abychom měli trimy na vysílači ve středové poloze. Takové seřízení modelu by nám pro běžné rekreační nebot réninkové létání mělo stačit. Pokud budeme chtít létat akrobacii, musíme model seřídit dokonaleji. To už je složitější a hlavně dlouhodobější záležitost, která už ale byla na stránkách modelářských časopisů několikrát popsána. Pokud budeme chtít používat křidélka jako vztlakové klapky, musíme mít vysílač s příslušnými mixy. Létání je stejné, pouze si s modelem můžeme více dovolit.
Jádro křídla je vyříznuté odporovou pilou z pěnového polystyrénu podle šablon. Celé křídlo je polepeno balzou 2. Náběžná aodtoková lišta stejně jako koncové oblouky jsou balzové. Poloviny křídla jsou slepeny epoxidem. Spoj je vyztužen dvěma překližkovými spojkami a přelaminováním skelnou tkaninou. K trupu se křídlo upevňuje bukovým kolíkem v náběžné hraně a dvěma šrouby. Křidélka jsou vybroušena z plné balzy.Trup sestává z bočnic a přepážek T1 až T6. Balzovébočnice jsou vpředu zpevněny překližkou 1. Spodní potah je z balzového prkénka, jen u předku trupu a výtokových otvorů tryskových motorů je páskovaný. Horní potah je rovněž z pásků balzy. Kabina je vylisována z čiré fólie. Pro větší realismus doporučuji zalepit do ní figurku pilota a maketu přístrojové desky. Svislá ocasní plocha má rám z balzy 5 oboustranně potažený balzou 3. Směrovka je z plné balzy 10. Vodorovná ocasní plocha je podobné konstrukce jako křídlo, tedy vyříznuta z pěnového polystyrénu, polepená balzovým potahem a orámována balzovými lištami. Výškovka je opět z plné balzy. Řízená přední podvozková noha je uchycena na přepážku T2, nohy hlavního podvozku jsou ohnuty z ocelového drátu o průměru 4 a upevněny do balzových hranolů v trupu. Celý model je několikrát tmelen abroušen, nakonec polepen tenkým Modelspanem a šestkrát lakován vypínacím nitrolakem. Na barevnou úpravu prototypu jsem použil nitroemaily. Poslední nátěr je transparentním lakem vzdorujícím účinkům paliva. K řízení modelu slouží minimimálně čtyřpovelová RC souprava. Na táhla k ovládaným prvkům jsou použity lanovody. K pohonu slouží výkonný motor o zdvihovém objemu 10 cm3 sladěným výfukem.