Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Rychlý elektrolet Flash
Rozpětí | 1345 mm |
Délka | 975 mm |
Hmotnost | 1600 g |
Motor | Hacker A40-10S-14-Pole (900 W) |
Konstrukce | Dave Horvath |
Velmi podobného předchůdce modelu Flash jsem si pro adrenalinové rychlé létání postavil již před mnoha léty. Bylo to v roce 1995 a jmenoval se Speedy. Protože v té době ještě nebyl elektropohon tak rozvinutý, poháněl jej spalovací motor MVVS .21 GFR s laděným výfukem. Jeho plánek jsem uveřejnil v americkém časopise Model Aviation, bylo to v zářijovém vydání ročníku 1996. Model se dochoval do dnešních dnů.
V dnešní době, kdy jsou možnosti elektropohonu úplně někde jinde než před čtvrtstoletím, je pro podobně koncipované modely elektromotor jasnou a pohodlnější volbou. A tak jsem původní návrh modelu Speedy trochu oprášil a vznikl Flash. Jde rovněž o rychlý rekreační elektrolet. Pokud bychom k jeho pohonu přece jen chtěli místo elektromotoru použít motor spalovací, můžeme, model je dimenzovany tak, abychom do něj mohli instalovat dvoudobý spalovací motor o zdvihovém objemu 4 až 5,5 cm3. Flash má ovládána křidélka (každé vlastním servem), kormidla na motýlkovitých ocasních plochách pracují pouze ve funkci výškovky a samozřejmostí jsou řízené otáčky motoru. Vzhledem k jeho určení není model vybaven podvozkem, vzlétá hodem z ruky a přistává na vyvýšenou lyži na spodku trupu. Tvary má čistě účelové, konstrukce je navržena tak, aby model vydržel razantní létání. I přes nevelké rozpětí 1 345 mm, má pro usnadnění transportu i stavby dělené křídlo, jehož poloviny se nasouvají na uhlíkovou trubku.
Stavebně není model příliš náročný, velkou pozornost musíme pouze věnovat nastavení stabilizátoru a přesnosti a souměrnosti modelu vůbec. Přestože je model stavebně jednoduchý, takže by jeho stavbu mohli zvládnout i méně zkušení modeláři, o pilotáži to učitě neplatí – ocení jej pouze zkušení piloti.
Co se týče vybavení prototypu modelu, je osazený elektromotorem Hacker A40-10S-14-Pole. S vrtulí APC 11/8E má odběr „na plný plyn“ přibližně 38 A, s vrtulí APC 11/8.5E je odběr na zemi přibližně 42 A. Použitý regulátor je Turnigy YEP-80A. Motor napájí čtyřčlánková Li-pol baterie Turnigy Nano-Tech 4s o kapacitě 3 300 mAh 35–70 C. Serva Hitec HS-125MG ovládají křidélka, serva Hitec HS-225MG výškovku. Můj model Flash je řízený vysílačem JETI DS-14.