Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
RC sportovní motorový model, rozpětí 1120 mm, konstrukce A. Souček
Konstrukce | Antonín Souček |
Rozpětí | 1120 mm |
Délka | 750 mm |
Hmotnost | 950-1000 g |
Motor | 1,5-2 cm3 |
Ovládané funkce | V, S, M |
Kadett je sportovní RC model vhodný pro rekreační létání. Zalétá bezpečně základní akrobacii. Je přiměřeně rychlý, obratný, ale dostatečně „hodný“. Robustní konstrukce umožňuje létání i v polních podmínkách. Je možné jej použít jako první RC dolnoplošný model, samozřejmě po dokonalém zvládnutí pilotáže cvičných hornoplošníků a nejlépe pod dohledem zkušeného pilota. K pohonu je vhodný motor o zdvihovém objemu 1,5 až 2 cm3, doporučuji MVVS 2 GFS s vrtulí 180/100. Model je řešen s důrazem na pěkný vzhled, malou pracnost, snadnou obsluhu a přístup k motoru i RC soupravě. Stavebně je jednoduchý, převážně z balzy. K lepení použijeme Kanagom, na větší plochy Herkules, na namáhané spoje epoxid. Před stavbou si prostudujeme stavební návod a výkres, do nějž dokreslíme úpravy podle svých serv, nádrže a motoru, instalaci táhel a případné další změny.
Křídlo je nedělené, bez křížení, každá polovina se staví zvlášť. K trupu je uchyceno bukovým kolíkem a dvěma plastovými šrouby.
Žebra zhotovíme rašplovou interpolací. Nosník sestává ze dvou pásnic spojených stojinou. Odtoková lišta je ze dvou balzových pásnic. Náběžná lišta sestává ze dvou balzových lišt. Žebra jsou páskována, náběžná část křídla má shora i zdola tuhý balzový potah, střed je potažen balzou po celé hloubce.
Poloviny křídla jsou spojeny výkližkem z překližky. Koncové oblouky jsou vybroušeny z lehké balzy 15. Střed křídla je přelaminován tenkou skelnou tkaninou.
Trup je stavěn obvyklým způsobem z bočnic a přepážek. Balzové bočnice jsou v přední části vyztuženy překližkou, vzadu balzovými podélníky a svislými balzovými příčkami.
Bočnice jsou spojeny překližkovými přepážkami. Z překližky jsou i motorové lože a lože serv. V zadní části bočnice spojíme balzovou přepážkou a dole i nahoře balzovými rozpěrkami. Horní část trupu je uzavřena balzou, v přední části balzovými pásky.
Ocasní plochy s profilem rovné desky jsou vyříznuty z prkének balzy. Obě kormidla vybrousíme do klínu. Ke kýlovce a stabilizátoru je připevníme plastovými otočnými závěsy. Na kormidla našroubujeme ovládací páky, například MP Jet.
Trup a ocasní plochy jsou polepeny středně tlustým Modelspanem, křídlo tlustým. K potažení je samozřejmě možné použít i nažehlovací fólii.
K barevné úpravě prototypu sloužily barevné nitroemaily. Nakonec je celý model nastříkán vhodným lakem na ochranu proti účinkům paliva.
Poslední operací je nalepení průhledné kabiny, vylisované například z PET láhve. Vzhled modelu oživí hlava pilota.
Podvozek je tříkolového typu. Přední podvozková noha i hlavní podvozek jsou ohnuty z pružinového ocelového drátu. Kola jsou zajištěna stavěcími kroužky s červíky. Přední noha je uchycena šrouby M4 s podložkami k přepážce T5, hlavní podvozek je přichycen díly P4 a vruty do bukových hranolů v křídle.
Motor je vhodný o zdvihovém objemu od 1,5 do 2 cm3. Vrtuli použijeme podle doporučení výrobce daného motoru. Nádrž je vhodná plastová, o objemu asi 50 až 75 cm3.
RC souprava je zapotřebí třífunkční, serva plně vyhoví standardní velikosti. Model lze uřídit i bez ovládání otáček motoru, v tom případě vystačime i s jednoduchou dvoukanálovou RC soupravou.