Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
200,00 Kč
RC akrobatický dvouplošník, rozpětí 1256/1316 mm, konstrukce M. Veselý
Konstrukce | Michal Veselý |
Rozpětí | 1316/1256 mm |
Délka | 1001 mm |
Hmotnost | 2700-3500 g |
Motor | 6,5-10 cm3 |
Ovládané funkce | V, S, Kř., M |
Polomaketa známého amerického dvouplošníku Steen Skybolt je určena zkušenějším stavitelům a pilotům. Pohon modelu zajišťuje motor o zdvihovém objemu 6,5 až 10 cm3. Křídla mají pro snazší stavbu profil s rovnou spodní stranou. S modelem v této verzi lze zalétat základní akrobatické obraty. Kdo chce létat plnohodnotnou akrobacii, měl by profil křídel změnit na symetrický.
Trup je „bedničkový“ s tvarovou nástavbou. Základem jsou bočnice z balzy 3, vpředu zesílené překližkou 1, která sahá až za odtokovou hranu spodního křídla. Bočnice přišpendlíme na výkres na pracovní desce tak, abychom mohli vlepit motorovou přepážku mimo pracovní desku. Vlepíme všechny přepážky 1 až 5. Potom zalepíme zadní spodní část trupu z balzy 2 tak, aby léta balzy byla kolmo k ose trupu. Zalepíme příčku podvozku a uzavřeme přední spodní část trupu. Sejmeme trup s pracovní desky a v ruce doděláme horní a boční tvarovanou nástavbu. Před potažením přední části je nutné vlepit do trupu překližkové kapsy, sloužící k uchycení konzol horního křídla. Po vybroušení vlepíme do trupu konzoly horního křídla z duralového plechu 2, vyztužení dosedací plochy spodního křídla z překližky a nakonec i ocasní plochy.
Motorový kryt zhotovíme na kopytě z pěnového polystyrénu. Blok polystyrénu přilepíme bodově na motorovou přepážku a vybrousíme do tvaru podle výkresu. Po vybroušení kopyto včetně trupu polepíme plastovou samolepicí páskou. Pak je olaminujeme asi třemi vrstvami skelné tkaniny 120 g/m2. Po zaschnutí vybrousíme kryt do hladka. Teprve poté sejmeme kryt s trupu a odstraníme polystyrén.
Podvozek je ohnut podle výkresu z duralového plechu 3, přišroubován na desku podvozku a zalepen. Ostruha z ocelového drátu o průměru 2,5 je vlepena na překližkovou desku do trupu. Kapoty kol jsou zhotoveny laminováním na kopytě z pěnového polystyrénu, dnes je však lze koupit i hotové.
Křídla jsou nedělená, k trupu se připevňují plastovými šrouby. Horní šípové křídlo je bez vzepětí. Náběžné části a středy obou křídel nesou tuhý potah z balzy 2. Křídla jsou vzájemně spojena vzpěrami, které jsou k nim přišroubovány.
Obě křídla sestavíme přímo na výkrese. Všechna žebra jsou z balzy 2 kromě středových z balzy 10. Náběžná lišta je z balzy 5x10, odtoková z balzy 5x15. Hlavní nosník je ze smrkových lišt 3x8, pomocný ze smrkové lišty 5x5.
Ocasní plochy s profilem rovné desky slepíme přímo na výkrese z balzových lišt tloušťky 7. Po zaschnutí zaoblíme náběžnou i odtokovou hranu. Poloviny výškového kormidla spojíme ocelovým drátem o průměru 3 a přelaminujeme skelnou tkaninou.
Pokud model chcme potáhnout papírem, předtím kostru lakujeme třikrát čirým lepicím nitrolakem a vše důkladně obrousíme. Budeme-li model potahovat nažehlovací fólií, kostru samozřejmě nelakujeme, pouze vybrousíme do hladka.
Skutečný letoun je zbarven jasně červenou barvou. Na horní straně nosných ploch, bocích trupu a kapotách kol měl bílé doplňky lemované úzkou tmavě modrou linkou. Podvozkové nohy jsou v barvě kovu. Přední strana vrtule je rovněž v barvě kovu, zadní černá, konce listů z obou stran žluté. Podrobnější popis zbarvení a barevný snímek byly uveřejněny v časopisu Modelář 3/1990.
Popis instalace motoru, palivové soustavy a RC vybavení není uveden ani v podrobnějším stavebním návodu připojeném k výkresu ve skutečné velikosti. Steen Skybolt totiž určitě není určen začátečníkům.