Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Polomaketa UL letounu na elektropohon, rozpětí 1116 mm, konstrukce Z. Raška
Rozpětí | 1116 mm |
Délka | 760 mm |
Plocha celkem | 22,4 dm2 |
Hmotnost | 350–440 g |
Motor | Speed 280 + př. 4:1; Speed 400 |
Konstrukce | Zdeněk Raška |
Ovládané prvky | S, V, M |
Ultralehký letoun P-92 S Super Echo italské firmy TECNAM je celokovový vzpěrový hornoplošník pro dvě osoby. Trup má předek svařený z ocelových trubek a krytý duralovými panely, zadní část je ze slitin lehkých kovů. Kormidla jsou svařená z trubek a potažená Dacronem. Křídlo s jednonosníkovou torzní skříní má kompozitovou náběžnou lištu a lisovaná žebra, potah je z Dacronu. Letoun lze osadit motorem Rotax 912 (59kW) nebo Rotax 912 S (73,5 kW). Technické údaje verze se silnějším motorem: Rozpětí 9,3 m, délka 6,3 m, výška 2,5 m; prázdná hmotnost 281 kg, vzletová 550 kg; rychlost minimální 61 km/h, cestovní 205 km/h, maximální 230 km/h; stoupavost 6,4 m/s, dostup 4500 m; dolet 750 km; délka startu i přistání 100 m; vytrvalost 4,5 h.
Model v měřítku 1:8,3 je osazen motorem Speed 280/6 V s převodem 4:1. Kdo postaví model těžší, použije Speed 400/7,2 V bez převodu. Prototyp létá s regulátorem JES 06 (JES 110), přijímačem Rex 4, servy HS-50 a sedmičlánkem NiCd 270 mAh (500 mAh). Trup má konstrukci z bočnic a přepážek. Tvarovou karoserii horní zadní části tvoří polopřepážky a tuhý balzový potah. Přední horní část trupu před kabinou je plaňkována z balzových pásků. Tříkolový podvozek z ocelového drátu je osazen mechovými koly. Aerodynamické kryty kol jsou balzové. Ocasní plochy s profilem rovné desky jsou slepeny z balzových lišt. Křídlo klasické konstrukce ze žeber a podélníků se k trupu upevňuje překližkovým zámkem a plastovým šroubem. Model je potažen Vliesem a lakován napínacím nitrolakem. Kormidla jsou upevněna izolepou. Zbarvení od firmy TECNAM je bílé s modrými doplňky a linkami. Kužel vrtule je modrý, listy bílé. Klín před kabinou a imatrikulační značky jsou černé. Několik exemplářů letounu létá v letecké škole Fair v Nesvačilech u Benešova. Model létá velmi realisticky a dokáže odstartovat z asfaltové plochy.