Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Historický kabinový hornoplošník, rozpětí 1250 mm, konstrukce J. W. Coasby/Z. Raška
Rozpětí | 1250 mm |
Délka | 768 mm |
Plocha | 26,8 dm2 |
Hmotnost | 550–650 g |
Motor | Speed 400 (MVVS 1,5–2 cm3) |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | John W. Coasby/Zdeněk Raška |
Model Eros navrhl a postavil v roce 1947 konstruktér John W. Coasby. Jeho záměrem bylo vytvořit model velmi výkonný, ale zároveň s nepříliš složitou konstrukcí a přitom elegantní, který by se za letu podobal skutečnému letounu.
Mne osobně Eros zaujal svými elegantními oblými tvary a také možností jej zmenšit pro soutěžní létání v SAM 78 v kategorii CRC-E-Sport 400. Proto jsem jej přepracoval do podoby na připojeném výkrese a fotografiích. K jeho pohonu lze použít samozápalný motor o zdvihovém objemu 1,5 až 2 cm3, osobně však dávám přednost elektromotoru Speed 400/6 V s pohonnou baterií sestávající ze šesti NiCd článků nebo dvou Li-pol (Li-ion). Záleží na staviteli, pro jaký pohon se rozhodne. Tvarová shodnost, vnitřní konstrukce, profil nosných ploch i tvar průřezu trupu zůstaly samozřejmě zachovány.
Trup sestává ze dvou bočnic, doplněných překližkovými přepážkami a nástavbami.
Podvozek spájený z ocelového drátu se zasouvá do trubiček zalepených v trupu a proti vypadnutí se zajišťuje gumou. Aerodynamické kryty kol slepíme z dílů z balzy a z překližkových výztuh a obrousíme do patřičného tvaru. Kola s kryty jsou na podvozku zajištěna pojistnými kroužky.
Ocasní plochy jsou křížového uspořádání. SOP má symetrický profil. Směrové kormidlo je pouze na spodní části pod VOP. Ke kýlovce je uchyceno plastovými závěsy. Spodek SOP je chráněn ostruhovým kolem. VOP s profilem rovné desky má v přední části tuhý balzový potah. Stabilizátor je stavěn jako průběžný a je pevně přilepen ke kýlovce. Poloviny výškového kormidla, spojené ocelovým drátem, jsou ke stabilizátoru uchyceny páskem kvalitní čiré izolepy.
Křídlo v celku se dvěma nosníky je běžné konstrukce ze žeber a podélníků. K trupu se poutá gumou. Náběžná část a střed jsou z obou stran potaženy balzou. Oblé konce náběžné lišty jsou v šabloně lamelovány z balzových pásků.
Celý model je potažen středně tlustým Modelspanem. Prototyp modelu byl celý žlutý s černými dpolňky. Kabina je „zasklena“ fólií Vivak tloušťky 0,3.
Palubní systém RC soupravy je instalován běžným způsobem, serva jsou přišroubována k úložným deskám, pohonná baterie a přijímač jsou k nim uchyceny suchým zipem.
Před startem samozřejmě ověříme všechny funkce. Nezapomeneme na ověření správné sbíhavosti kol, aby model neutíkal do stran. Vzhledem k tomu, že podvozek je vysunut hodně dopředu, doporučuji startovat model z ruky.